Medlemsskap i föreningen

Solstrålens förskola & fritids drivs av ett företag som heter Pålänge friskola ekonomisk förening. Bolagsformen ekonomisk förening innebär att man betalar en insats om 250 kr och är därmed delägare i föreningen. Man betalar dessutom 100 kr i en årlig medlemsavgift. Som delägare har man möjlighet att vara med och bestämma hur verksamheten ska bedrivas. Vi tycker att det är viktig att ni som föräldrar är med som medlemmar och att ni gärna är positiva till styrelseuppdrag - det är där ni påverkar era barns framtid! Vi ser gärna att även era närstående, exempelvis far- och morföräldrar är med.

För att bli medlem, fyll i formuläret till höger. Betala samtidigt in 350 kr via Swish (nr 123 344 20 35) eller postgiro 74 72 03-8. Skriv "insats + medlemsavgift" samt namn och adress. Då har du betalat för innevarande år. Sen kommer löpande faktura på medlemsavgiften om f.n. 100 kr under första halvåret årligen. Obs! Det är bara första året du betalar 350 kr.

Som medlem i föreningen bidrar du till Pålänge bys utveckling genom att ge Pålänges och närliggande byars barn möjlighet att ha barnomsorg utanför centralorten och det är vi mycket glada och tacksamma för. Du har inga andra skyldigheter än att betala den årliga medlemsavgiften och som medlem kan du inte bli betalningsskyldig för något i föreningen.

Vår kö administreras av Kalix kommun och vi tillämpar samma regler som kommunen i övrigt. För att läsa mer om reglerna och ställa ditt barn i kö, se info på Kalix Kommuns hemsida. Ni får gärna ringa oss för studiebesök eller övriga frågor.

Alla personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR.